Що таке гальмівний барабан: принцип роботи та особливості

Гальмівний барабан – це елемент гальмівної системи автомобіля, що відповідає за уповільнення та зупинку колеса. Він являє собою металеву деталь, встановлену на задніх колесах багатьох легкових автомобілів та вантажівок. На відміну від гальмівного диска, гальмівний барабан має форму циліндра та закриту конструкцію.

Основний принцип роботи гальмівного барабана полягає в тому, що при натисканні на педаль гальма на нього передається гідравлічний або механічний тиск, який приводить в рух гальмівні колодки. Колодки притискаються до внутрішньої поверхні гальмівного барабана, створюючи тертя та уповільнюючи обертання колеса.

Основною перевагою гальмівного барабана є його надійність та довговічність. Завдяки закритій конструкції, гальмівний барабан захищений від впливу зовнішніх факторів, таких як бруд, пил, волога тощо. Це дозволяє йому працювати без збоїв та поломок навіть в екстремальних умовах.

Що таке гальмівний барабан
ВизначенняГальмівний барабан – це одна з частин гальмівної системи автомобіля, призначена для уповільнення та зупинення колеса автомобіля. Він є важливим елементом гальмівної системи та забезпечує надійну роботу гальм у поєднанні з гальмівними колодками.
ПристрійГальмівний барабан є металевим циліндричним диском, закріпленим на колесі автомобіля. Усередині барабана знаходяться гальмівні колодки, які при натисканні на педаль гальма натискаються на внутрішню поверхню барабана, створюючи тертя та уповільнюючи обертання колеса.
Принцип роботиКоли водій натискає на гальмо педаль, гідравлічна система передає тиск на гальмівні колодки, які притискаються до внутрішньої поверхні гальмівного барабана. Це створює тертя між колодками та барабаном, що призводить до уповільнення обертання колеса та зупинки автомобіля.
Типи гальмівних барабанівІснують різні типи гальмівних барабанів, включаючи односторонні та двосторонні барабани. Односторонні барабани мають одну робочу поверхню, на яку чиниться тиск від гальмівних колодок. Двосторонні барабани мають дві робочі поверхні, що робить їх ефективнішими для гальмування та зменшує знос колодок.
Заміна та обслуговуванняГальмівні барабани зношуються з часом та потребують заміни. При обслуговуванні гальмівної системи рекомендується перевіряти стан барабанів, ступінь зношування гальмівних колодок та їх товщину. Якщо ці показники не відповідають нормам, необхідно замінити гальмівні барабани.

Гальмівний барабан – це елемент гальмівної системи, на який тиснуть гальмівні колодки.

Навіщо потрібен гальмівний барабан?

Барабан гальмівний елемент гальмівної системи колісних транспортних засобів; порожнистий металевий циліндр, до внутрішньої чи зовнішньої поверхні якого під час гальмування притискаються гальмівні колодки.

Як зрозуміти що час міняти гальмівний барабан?

Гальмівний барабан підлягає заміні, якщо на ньому присутні механічні пошкодження або залишкова товщина його робочої частини досягла мінімального допустимого рівня, визначеного виробником. Важливою рекомендацією є одночасно заміна всіх колодок або барабанів, розташованих на одній осі.

На якому пробігу міняти гальмівні барабани?

Коли варто міняти гальмівні барабани? Задній барабан замінюється кожні 80 000 – 140 000 кілометрів пробігу. За межами цього проміжку вам потрібно буде поміняти гальмівний комплект. Також доцільно проводити повне технічне обслуговування барабанних гальм через кожні 60 000 кілометрів.

Як працюють гальмівні барабани?

Сталеві штовхачі поршнів тиснуть на колодки, притискаючи їх до внутрішньої поверхні барабана, що обертається. Внаслідок тертя відбувається уповільнення обертання колеса. При відпусканні педалі гальма поворотні пружини відсувають колодки від барабана. При залученні ручного гальма трос тягне та повертає важіль.