Як правильно вести облік з пива

Як контролювати продавців розливного пива?

Як контролювати залишки пива у кегах?

  1. 1 спосіб – ручний облік …
  2. 2 спосіб – зважування тари …
  3. 3 спосіб – використання лічильників. …
  4. 4 спосіб (найоптимальніший) – використання програмного забезпечення. …
  5. ТріАР-Роздріб – програма для розливного пива, яка підтримує ЄДАІС та маркування пива Чесний знак.

Скільки грошей приносить Пивна точка?

Середній дохід пивного магазину дорівнює 200-250 тис. рублів на місяць. Іноді ця сума сягає і 300-400 тис. рублів, при націнці на літр пива в 50-60%.

Скільки прибутків приносить пивний магазин Україна?

11% всього пива в Україні продається в розлив, і щорічний приріст таких точок становить 20–30%. Влітку чистий прибуток міського пивного магазину може доходити приблизно до 280000 гривень на місяць. Збережена копія

Губить людей не пиво, . а його облік та організація продажів

У статті йтиметься про можливості організації процесу продажу та оперативного обліку та контролю магазину пива чи пивного бару з використанням спеціальних інструментів програми «МініСофт Комерція». Буде розглянуто можливість оптимізації дій продавця, бармена та скорочення витрат власника на обладнання та програмне забезпечення при відкритті магазину розливного пива або при автоматизації магазину, що діє, бару.

У спекотний день чи вечір багато людей із задоволенням скуштують холодне пиво чи квас, розлите у найближчому магазині розливного пива. На думку експертів, від 10 до 15% всього пива, що реалізується за сезон, посідає живе пиво.А якщо до нього додати і традиційне пляшкове пиво, яке також може продаватися у спеціалізованих магазинах пива, то очевидно, що цей сегмент торгівлі пивом міцно утвердився на ринку та продовжує розвиватися.

І хоча є особливості організації продажу живого пива, у цій статті не будемо особливо зупинятися на них – для спрощення викладу просто писатимемо «магазин пива», маючи на увазі як магазин живого пива, так і магазин, де пропонують пиво на розлив у пляшки.

Оскільки магазини пива – Досить «нове» відкриття в роздрібній торгівлі, то й організація процесів продажу в них здійснювалася з урахуванням сучасних технологій, в основі яких – автоматизована комп'ютерна система та електронне торгове обладнання. Більшість таких магазинів вже на момент відкриття обладнується автоматизованими робочими місцями продавців, бухгалтера, адміністратора. Інші починають використовувати комп'ютерні системи за першої можливості.

Власники магазинів повинні здійснити вибір програми, яка дозволить комфортно та повною мірою організувати процеси оприбуткування та продажу товарів, ведення розрахунків із постачальниками, облік витрат та доходів магазину. Сьогодні багато хто також впроваджує певні програми формування лояльності покупців, тому програма має передбачати такі можливості. Крім того, у програмі максимально повно має бути відображена специфіка продажу розливного товару у пляшки. Оскільки з 2015 року пиво належить до акцизних товарів, продаж якого має здійснюватися з використанням РРО, то програма магазину має дозволяти взаємодію з різними моделями фіскальної техніки.Додатковою вимогою є простота та доступна ціна програми, її надійність у плані збереження даних.

Згадаймо технологію роботи продавця у деяких магазинах розливного пива. Прийнявши замовлення від покупця, продавець наливає пиво, потім у програмі знаходить його зі списку товарів, відправляє на друк на принтері етикетку, приклеює її на пляшку, сканером штрих-коду зчитує з пляшки код товару і наприкінці формує, проводить та роздруковує чек, здійснює розрахунок з покупцем. Виходить досить багато дій, причому не оптимальних. Наприклад, вибір зі списку пива для друку етикетки – і потім фактично повторний вибір – формування чека.

Компанія «МініСофт» спеціально для магазину пива вирішила використовувати наявні інструменти роботи продавця – і додати нові можливості, які б дозволили скоротити кількість дій продавця і перекласти їх на саму програму. Розглянемо детальніше, як можна використовувати програму "МініСофт Комерція" у магазині розливного пива.

Про саму програму, її функції та особливості роботи можна детальніше прочитати на сайті. Тут розглянемо лише особливості програми щодо використання під час продажу розливного товару.

Організація продажу розливного пива у програмі можлива двома варіантами:

  • продаж пива як нефасованого (вагового) товару без створення калькуляційних карток;
  • продаж пива як штучного товару із створенням калькуляційних карток.

Розглянемо обидва варіанти роботи.

Продаж пива як нефасованого (вагового) товару без створення калькуляційних карток

При такому варіанті пиво в кегах оприбутковується як звичайний ваговий товар, а при продажу в полі Кількість вказується кількість пива, що продається (наприклад, 0,5 або 1).

Оприбуткування розливного пива здійснюється у літрах та у програмі створюється картка нефасованого товару – пива певного виду:

p1_sm.jpg

У картці встановлюється ознака «Товар нефасований (ваговий)» – для можливості продажу у довільній кількості (0,5 л. або 1,5 л., наприклад).

Інші параметри – включаючи ціни та торгову націнку – встановлюються як і для будь-якого іншого товару.

На закладці «Додаткові» встановлюємо ознаку «Друк на принтер етикеток, якщо він встановлений» – програма контролюватиме наявність спеціального принтера етикеток, на якому друкуватиметься етикетка.

p2_sm.jpg

Продаж пива при такому варіанті здійснюється як продаж будь-якого іншого вагового товару: за кодом або найменуванням зі списку товарів знаходиться потрібний, у полі Кількість вказується кількість літрів даного пива і товар додається в чек. Крім самого пива, в чек окремо додаються. Під час проведення чека може бути надрукована етикетка на пляшку на принтері етикеток.

Для друку етикетки під час проведення чека на формі налаштування принтера етикеток встановлюється ознака "Друк етикетки під час проведення чека".

p3-1_sm.jpg

У деяких магазинах продаж пива здійснюється через ваги – пиво продається не в літрах, а в кілограмах. Таким чином знімається проблема недоливу – покупець платить лише за ту вагу, яку реально налить у пляшку.

При такому варіанті роботи в налаштуваннях принтера етикеток встановлюється ознака "Друк етикетки при додаванні товару в чек".

p3-2_sm.jpg

Продаж пива як штучного товару із створенням калькуляційних карток

За такого продажу пива створюються картки товарів на кожен обсяг пляшки пива певного виду, при цьому в калькуляцію вносять як саме пиво, так і пляшку з кришкою.

Оприбуткування пива в кегах відбувається стандартним для програми способом (детальніше описано у довідці програми).

Крім цього, у картці товару – "Пиво Львівське 1715 кег 50 л." – встановлюємо ознаку «Матеріал (не відображати на продажах)» – у такому разі у списку товарів на формі продажу цієї позиції не відображатиметься.

p6_sm.jpg

Для продажу вже розлитого у пляшку пива створюємо картку фасованого товару – наприклад, пиво «Пиво Львівське 1715 1 л.».

Шляхом копіювання картки на закладці «Товари» отримуємо нову картку, в якій вносимо зміни в назві, в ціні та встановлюємо додаткові ознаки «Продукція» та «Без приходу». Ознака «Товар нефасований (ваговий)» не ставимо, оскільки в даному випадку продається штучний товар – пляшка пива об'ємом 1 літр.

Ознака «Продукція» встановлюється для того, щоб вказати кількість пива у пляшці (1 літр) та вказати наявність пляшки. При продажу відповідна кількість пива забере від загальної кількості оприбуткованого пива цього виду, а також зменшиться кількість пляшок об'ємом 1 літр.

На закладці «Склад» у картці товару вказуємо складові: 1 літр пива певного виду, кришка та 1 пляшка на 1 л.

p8_sm.jpg

Ознака "Без приходу" показує, що саме на цю картку товару прихід робитися не буде (прихід робиться на картку пива в кезі) і списання кількості пива відбувається в момент проведення продажу товару.

Кнопкою "Встановити ціну постачальника" можна розрахункову собівартість пляшки пива встановити як ціну постачальника – у разі сума націнки буде показувати реальний заробіток під час продажу цього товару.

Таким чином, один раз у програмі створюються картки на кожен вид пива і кожну його пляшку.Для простоти та зручності можна скористатися копіюванням – при цьому копіюються не лише дані картки товару, а й збережена в ній калькуляція (склад). Швидке виправлення у найменуванні товару, у цінах та кількості пива у складі – і ще одна картка товару зроблена. І хоча це трохи витратна за часом процедура, її можна зробити ще до відкриття магазину, коли черга з покупців не стоїть над прилавком і не знемагає від спраги.

За бажання друкувати етикетку на пляшку пива у картці товару на закладці «Додаткові» встановлюємо ознаку «Друк на принтер етикеток, якщо він встановлений». У налаштуваннях програми вказується принтер етикеток, параметри етикетки (режим "Параметри" у рядку меню програми, закладка "Принтери").

Технологія продажу у програмі наступна: продавець, прийнявши замовлення від покупця, ВІДРАЗУ починає формувати чек, вибираючи зі списку товарів потрібний (або за назвою, або за кодом товару, або за унікальним артикулом товару).

p9_sm.jpg

За наявності у покупця дисконтної картки – він визначається за її номером та у сумі чека програма автоматично враховує суму знижки.

Під час проведення чека програма автоматично роздрукує етикетку на принтері етикеток, яку продавець і наклеїть на пляшку.

Головна особливість: за наявності в чеку кількох товарних позицій, етикетки будуть друкуватись лише за тими позиціями, в яких вказана ознака «Друк на принтер етикеток, якщо він встановлений». Наприклад, якщо в чеку зазначено 5 товарів, з яких – 2 пляшки пива, то програмою надрукується 2 етикетки – лише на пиво.

При необхідності програма дозволяє продавати пиво і на вагу.При підключенні торгової ваги до ПК, вага пива зчитується програмою автоматично, а друк етикетки із зазначенням ваги проводиться при додаванні товару в чек.

Таким чином, використовуючи програму «МініСофт Комерція» можна і суттєво спростити роботу продавця, позбавивши його від непотрібних рухів (яких за зміну продавець робить кілька тисяч, втомлюючись та втрачаючи можливість більше уваги приділити клієнту та запропонувати йому додатковий товар до замовленого), та заощадити на сканері штрих-коду, який ставати не потрібним за такої організації продажу.

Ця технологія роботи вперше пройшла апробацію у магазині «Живе пиво «Гальба» (м. Львів вул. Наукова, 43-а) у 2011 році. З того часу вже кілька сотень об'єктів, які продають пиво на розлив, користуються нашими програмами.

Звичайно, в короткій статті неможливо вказати всі можливості програми «МініСофт Комерція», які будуть корисні як власнику магазину, так і його найманому персоналу. Тут йшлося лише про спрощення головного процесу магазину – продажу та обслуговування покупця.

Крім магазину розливного пива, технологія може використовуватися в будь-якому магазині нефасованих товарів (тканини, вино, олія та ін.).

Впевнені, що використовуючи програму «МініСофт Комерція», власник уже ніколи не скаже: «Губить бізнес пива… поганий його облік».